Identifica problemele de interactionare dintre angajat-client

clientul misterios spioneaza un magazin specializatTot mai multe firme din Romania, in speciale cele din sectorul comercial ce isi vand acele produse sau servicii diferite, unde relationarea dintre angajat si client este direct, fata in fata, au inceput sa se intereseze de nenumaratele firme de mystery shopping. Aceste firme de cercetare ofera si posibilitatea de a evalua dintr-un alt punct de vedere, cel al clientului, modul cum angajatii respecta regulile impuse.

Tot procesul de evaluare si valorificare a calitati personalului se face cu ajutorul unei unele foarte importante, si anume clientul misterios. Foarte atent selectat dintr-o baza de date specifica in functie de anumite criterii esentiale, aceste trebuie sa evalueze unitatea si angajatul dupa un scenariu foarte bine pus la punct, prestabilit.

Clientul misterios urmareste, dupa cum spuneam si mai sus, anumite aspecte esentiale in relationarea cu angajatului. De la modul cum se prezinta, informatiile pe care le ofera despre anumite produse sau servicii, amabilitatea acestuia, tipul pe care il aloca fiecarui client. Lasand la o parte partea cu angajatul, clientul misterios poate sa tina cont si de modul cum este ingrijic spatiul de lucru, cum sunt asezate si prezentate produsele sau serviciile, cat si de tinuta angajatului.

Durata procesului si analiza finala a unitatii si a personalului

In functie de sectorul analizat, durata poate sa varieze de la numai cateva ore pana la cateva zile. De exemplu, atunci cand clientul misterios spioneaza un magazin specializat in comercializarea anumitor produse, acesta trebuie sa urmareasca acel scenariu, cat si poate sa verifice procesul de achizionare a unui produs. In cazul unor servicii, de exemplu a unui hotel, problema sta putin diferit iar procesul poate dura pana la cateva zile. Clientul misterios trebuie sa verifice de la personal, la restaurant, receptia, lobby hotel, cat si camera in care va fi cazat.

Toate aspectele, mai sus mentionate, sunt foarte importante pentru angajator cat si pentru conducerea unitatilor respective. In finalul procesului, clientul misterios impreuna cu firma ce l-a angajat, creaza un raport grafic, scris, cu diferitele probleme ce pot fi semnalate. In urma acestuia, firma angajatoare poate interveni imediat acolo unde exista probeleme sau poate sa-si schimbe strategia pentru a ajunge mult mai rapid la clientul final.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *